Vítejte bubeníci!

Od malička se mi líbily bubny a hra na ně. A zůstalo mi to dodnes. Postupně jsem si vytvořil sbírku bubínků a stále ji obměňuji. Každý je trochu jiný a hlavně ty staré mají svůj charakter. Zároveň bych rád prezentoval svůj pohled na jednotlivé typy.

Aktuálně

Z čeho se dělají bubny (dřevo)

12.05.2011 13:49
Nejčastěji z překližky, a to z různého počtu vrstev dýhy(poddyžky) o různých sílách. Jen namátkou: javor, bříza, topol, lípa, jasan, buk, dub, ořech, mahagon a všechny jeho náhražky s podobnými i nepodobnými vlastnostmi, eukalyptus(blahovičník), gumovník, bambus, bubinga, atd, obzvláště z „exotických“ dřevin. Dá se tedy říci, že téměř ze všeho! Podle mého názoru se již nejedná o hledání toho nejlepšího...
>>

TLUMENÍ MALÉHO(SNARE) BUBNU

19.06.2010 11:28
      TLUMENÍ MALÉHO(SNARE) BUBNU Někteří bubeníci jsou zvyklí zatlumovat hrací blánu snare bubnu k redukci některých přeznění. Nikdy však nelaďte buben pokud je zatlumen! Vždy jej laďte bez tlumítka a až po naladění vyzkoušejte tlumítko pokud to uznáte za vhodné. Je několik možností a způsobů: Plastová okruží, tlum. Hmota Moongel, externí připínací tlumítka, lepící pásky(gaffa) atd. Já preferuji vnitřní tlumítka, která byla...
>>

Tipy a triky pro ladění bubnů

19.04.2013 15:56
  Vždy utlumte blánu, s kterou zrovna nepracujete, tím, že buben položíte na koberec, nebo na nějakou tlumící hmotu. Potom buben zvedněte a udeřte, aby jste slyšeli, jak zní obě blány dohromady.   Nejlepší je měnit blány na všech tom-tomech ve stejný čas(zejména hrací blány, jedině tak, budou všechny tom-tomy produkovat stejně bohatý tón.   Pokuste se naladit každý buben do jeho optimální výšky. Každý buben má svůj tzv. Sweet...
>>

Parts

29.04.2010 15:11
  V sekci PARTS najdete díly(součástky) , např.  strunění na snare 14", ráfek 14"(8 děr)  atd., kterých se rád zbavím!!! Mám tu také např. misku na stojan hihat, ladící šrouby, ladící kličky, blány 14", a další... Nebojte se zavolat, nebo napsat e-mail pokud něco sháníte. V České Lípě možnost osobního předání.     Paličky habr, hikor                      ...
>>

My Equipment

09.01.2014 09:34
 Používám soupravu SONOR Force 3007/AQ2 nebo LUDWIG Classic Maple o rozměrech TT 10",12" FT 14" BD 20" SD vlastní výroby 14"x5",6",7"(javor,mahagon), nebo LUDWIG Rock/Concert, nebo Ludwig Acrolite, nebo Pearl Jupiter. Pedál Mapex, blány  Emperor clear. Činely: hi-hat Zildjian 14" New beat(hollow logo), crash 16" Paiste 2002, crash 17" Paiste 2002, ride Paiste 2002 20" Heavy(black logo). Paličky R-stick 747.       ...
>>

LUDWIG Super-Ludwig Transition 5x14 Holy Grail!

22.06.2020 14:50
Tento bubínek vznikl jako přechodový model(Transition) někdy v r. 1958 poté co W.F. Ludwig odkoupil od fy Conn zpět svoje jméno jako značku. Do té doby vyráběl a prodával bubny pod zn WFL. Bubínek se vyráběl cca 2-3 roky po dobu, než firmy dokončili proces fúze. Proto je těchto celkem málo a jsou považovány za vzácné, přičemž velmi kvalitní, jak po stránce zvuku, tak i dílenského zpracování. Zajímavé je, že nejsou všechny shodné, co do typů...
>>

Ludwig Rock/Concert L403 vs. Ludwig Rock/Concert L 472

20.07.2021 12:59
Protože se mi naskytla příležitost, tak jsem ji využil, a zkusil porovnat tyto bubínky. Ludwig RockConcert 6,5x14 se jmenují oba dva, ale liší se označením modelu. Model L-403 (cca 1982)  je na obr. vždy vlevo, model L-472 (cca 1979-80)vpravo. Oba mají naprosto shodný korpus z překližky javor/topol, shodné jsou také mušle (větší Bowtie), vnitřní tlumítko i vent. otvor jsou odvrtány stejně na obou modelech. To co je odlišuje, je mechanika...
>>

LUDWIG LM-406 "Artist" model (Supraphonic cut badge COB)

22.08.2020 16:58
Údajně se tento bubínek vyráběl na objednávku firemních hráčů (endorsers), kteří chtěli používat podobný buben, jaký se vyráběl na začátku 60tých let, tedy s pochromovaným, mosazným korpusem (Super-Ludwig). To v tomto případě indikuje písmeno B, vyražené nad knoflíkem ovládání tlumítka. Bubínek se vyráběl cca v letech 1970-72, a proto má většina zevnitř v korpusu nalepen papírový štítek, kde je vypsáno datum, označení modelu LM-406, nebo LM-416...
>>

Ludwig Acrolite

19.10.2010 23:32
Začal se vyrábět v 1. polovině šedesátých let vlastně jako studentský model. Tedy levnější alternativa Supraphonicu. Má proto shodný korpus z hliníkové slitiny Ludalloy, jak ji nazvala firma Ludwig. Místo deseti mušlí typu Imperial bylo použito osm mušlí typu Classic ( Bowtie). Ráfky byly původně mosazné a chromované jako u Supra, totéž platí o struníku P-83, a tlumítku s páčkou, kterému se říkalo baseball bat. Korpus byl oproti Supra bez...
>>

Když není ve zkušebně co dělat...

07.06.2013 15:06
....Tak si zkuste zahrát na Bonhama! Intro k písni Rock'n'roll je na čtyři takty, ale pozor, začíná se na 3. dobu v osminkách předtaktím! Hraje se souruč hi-hat(pootevřená) s malým bubnem. Celkový dojem umocňují akcenty hrané taktéž oběma rukama. To druhé pod tímto je intro k písni Keep a Knockin' od Little Richarda, aby se vědělo kde se Bonzo inspiroval...Stačilo přesunout akcenty....
>>

Kdy vyměnit blány?

15.09.2010 16:36
Kdy vyměnit blány, samozřejmě záleží na vaší situaci. Pokud jste student, který se učí hrát, není výměna nutná až do doby, kdy jsou protrženy. Pokud jste členem skupiny, která hodně zkouší a vystupuje příležitostně, budete určitě chtít občas vyměnit před vystoupením hrací blánu na snare bubnu, a možná hrací blány na tom-tomech, pokud jsou dost opotřebené. pokud hrajete profesionálně, hodně nahráváte ve studiu a vystupujete v prestižních show-váš...
>>

Co a jak s malým(snare) bubnem?

26.09.2014 14:50
Snare bubínek je nejosobitějším bubnem v soupravě, je zvukově nejvíce rozpoznatelný. Není proto překvapením, že je nejobtížnější ho naladit a dostat z něj dobrý zvuk. Nejdůležitějšími, ale také nejpřehlíženějšími částmi tohoto bubnu jsou- spodní resonanční blána a strunění, kteréžto součásti jsou spolu v kontaktu. Proto je třeba tomuto bubínku věnovat trochu více času při ladění, seřízení a údržbě. Je celkem obvyklé vlastnit a používat několik...
>>

Blány na snare bubnu jak já to vidím

30.12.2011 18:09
  Popravdě řečeno, nikdy jsem neměnil blánu na malém(snare ) bubnu proto, že bych ji prorazil při hraní. Stalo se mi že jsem blánu utrhl z jejího rámečku(výr. vada, nebo jsem ji přetáhl), anebo došlo k poškození při přepravě, to ale platí spíše o spodní reso bláně. Takže jsem měnil, vždy ze zvědavosti, co to udělá s výsledným zvukem. Pravda je taky to, že nemohu říct, že by se mi zvuk díky použité bláně  nelíbil....
>>

BILLY GLADSTONE-vynálezce a zlepšovatel

30.01.2015 11:51
Byl dokonalý perfekcionista. Byl posedlý nově definovat a zlepšit sebe i svět kolem. Nezápasil s jemným vylepšováním jeho neuvěřitelné techniky na bicí nástroje, ale stále hledal způsoby, jak zlepšit nástroje svého obchodu. Svou kompulzivní tvořivost přenášel i do všech oblastí života. Gladstoneův talent pro bicí byly uznáván i takovými velikány jako jsou  B. Rich, L. Bellson nebo E. Shaugnessy. Ale Billy byl také vynálezce, a v...
>>

Aktuálně mám k dispozici tyto snare bubínky

01.04.2010 00:00
Aktuálně mám k dispozici bubínky:Hayman Vibrasonic; Rogers Dynasonic 5x14;Ludwig Rock/Concert 6,5x14;Ludwig Acrolite 5x14;Ludwig Acrolite 6,5x14;Pearl Jupiter 5x14;Premier RoyalAce 5,5x14;ZT-drums6x14 Khaya; ZT-drums7x14 Maple; ZT-drums5x14 Maple; Ludwig Supraphonic 5x14; Ludwig Supraphonic 6,5x14;Battlefield 6,5x14Maple                                ...
>>

Acrolite LM 405 vs. Supraphonic L 402

29.09.2020 12:42
K dalšímu porovnání jsem si vzal Ludwig Acrolite 6,5x14 Reissue z r. 2019 a Ludwig Supraphonic 6,5x14 z r. 1980. Oba bubínky mají korpus z hliníkové slitiny, přičemž korpus Supra je pochromován. Acrolite má mechanismus struníku P-88, 10 mušlí typu"Bow-tie", Supra má klasický struník P-85, a 10 mušlí "Imperial" a navíc vnitřní tlumítko s kterým jsem ale během porovnávání nelaboroval. Zajímavostí je, že Acrolite je cca o 30-40 deka těžší...? Na...
>>

Acrolite L404 vs. Supraphonic L400

06.11.2019 16:48
Zkusil jsem si tak trošku porovnat dva snare bubny zn. Ludwig a to Supraphonic 5x14 z roku 1975-76, a Acrolite 5x14 z r. 1976-77.  K těmto dvěma jsem ještě pro zajímavost přidal Acrolite z r. 1971, na kterém jsou všechny součástky originální, včetně opotřebených blan. Oba typy mají jak známo stejný korpus z hliníkové slitiny Ludalloy, jak ji firma nazývá. Supraphonic je však odvrtán pro 10 ladicích šroubů a mušle typu Imperial, oproti osmi...
>>

Záznamy: 1 - 17 ze 17

 Takto jsem zřejmě završil svou sbírku Ludwig Acrolite, odshora dolů: Acro Keystone 264084; Acro B/O 907611; Acro 6,5x14 z r. 2019.

 Bubínek na fotce vypadá naprosto identicky jako Ludwig 406 Artist, ale korpus tohoto není z mosazi, je ze slitiny Ludalloy jako běžný Supraphonic. Pochází ze stejného období, tedy ze zač. 70tých let. Použit byl tedy ve výrobě opět korpus odvrtaný níž nad prolisem v korpusu, ještě na Keystone znak. Proto musel být tzv. Blue/olive znak odstřižen . Jediné čím se liší od Artist modelu je jeho váha a nemá nad knoflíkem tlumítka vyraženo písmeno B.

 Ludwig Lm 400 je bubínek s mosazným pochromovaným korpusem, také ráfky jsou mosazné. Zajímavé je, že již má páčkou ovládané tlumítko jako pozdější Supraphonic s hliníkovým korpusem. Takže Super-Ludwig, nebo Supraphonic? Rok výr. tedy odhadem 1963-64?

NOTICE: Na těchto stránkách jsou k vidění pouze bubny které jsem osobně měl k dispozici a na většinu z nich jsem si zahrál.

Něco obecně o bubnech

 

  

Zvuk a ladění bubnů se mění pozvolna postupem doby. Toto se děje díky aktuálním změnám v konstrukci bubnů samotných a také díky změnám stylů a trendů.

Dle mého názoru, čím je vyspělejší technologie nahrávání, tím důležitější je přesnost v ladění.

Většina starých nahrávek byla pořízena jedním nebo dvěma mikrofony pro celý ansámbl hudebníků. Výsledný mix byl potom důsledkem toho, jak byli hudebníci rozmístěni v místnosti. Pokud byly bicí moc hlasité, mohl je zvuk. inženýr pouze přemístit dál od mikrofonu. Dnes, tedy od dob použití vícestopého nahrávání (konec 40tých let min, století) jsou bicí jakoby více „pod mikroskopem“ neboť se praktikuje snímání mikrofony zblízka u každé blány bubnu. Ukáže se, jak náročný bubeník může být!

Před mnoha lety se používaly pouze blány přírodní(kůže). Přírodní blány produkovaly příjemně vřelý tón, ale extrémě podléhaly změnám počasí. Na konci 50tých let min.st. byly vyvinuty blány z plast. hmoty (Mylar), které odstrańují tyto problémy. Jsou mnohem trvanlivější a nepodléhají počasí.

Někdy v polovině 50tých let min. století se zrodil rock’n’roll. Většina bubeníků v té době vycházela z jazzových(bigband) kořenů, a z toho také vycházelo ladění jejich bubnů, tedy spíše otevřené a vysoko. V 70tých letech se objevily blány dvouvrstvé a hydraulické, které umožnily rockovým bubeníkům ladit níže a vytvořit mnohem tlumenější zvuk. V té době také mnoho bubeníků sundávalo přední rezonanční blánu z velkého bubnu a vkládalo dovnitř různý tlumící materiál aby bylo dosaženo suchého a tupého zvuku. Mnoho nahrávek z této doby, se vyznačuje neprostorovým zvukem, neboť byly pořízeny ve zvukově mrtvých(přetlumených) prostorech. Se stoupající kvalitou nahrávací techniky byly také nízké frekvence lépe reprodukovány.

Během 70týc a 80tých let min. st. Byly velmi populární tzv. concert tomy. Mnoho bubeníků je vytvářelo tak, že jednoduše odmontovali spodní(reso) blány ze svých tom tomů. Jak je popsáno výše, díky tomu se dosáhne mrtvého zvuku.

Během let 80tých pokročil vývoj konstrukce k lepšímu hardwaru a rostly možnosti volby síly korpusů bubnů. Rockoví bubeníci používali hluboké tom tomy, obrovské dvoukopákové sady se spoustou tom tomů se staly běžnými. Bubeníci v té době nahrávali ve větších, ambientních prostorech, z čehož resultoval masivní ambientní zvuk bubnů. Byla to ale také zvláštní doba pro bubeníky celkově, neboť velice rostla popularita automatických bubeníků(drum-machine). Díky tomu se mohlo stát, že bubeníci vymizí! Naštěstí se tak nestalo!

Na konci 80tých let vývoj dospěl k tenčím, více rosonantním konstrukcím korpusů, k mnohem většímu výběru druhů blan, a k lepšímu systému zavěšení tom tomů, který nepotlačuje přirozený dozvuk.

V 90tých letech min. st. se opět objevují menší soupravy. Mnoho bubeníků vyměňuje své dva velké bubny za dvojpedál. Objevuje se mnoho malých firem vyrábějícich bubny na zakázku(custom) a nabízejícich bubeníkům mnoho nových možností ve výběru. Objevují se tomy „fast/quick depth“. Některé firmy jdou do extrému a vyrábějí tzv.“travel“ sety, které se dají sbalit celé do jedné krabice.

Dnes je výběr v kvalitě i provedení velice široký a téměř nepřeberný.

BUBENÍCI!!!

 

Třeba jste někde natrefili na půdě či ve sklepě na buben, o kterém se dá říct, že je to vrak, nebo je prostě hodně starý, nepoužitelný. Třeba mu chybí nějaká součást, nebo je nějaká součást zjevně poškozená. Může též být těžké identifikovat jak je starý, jaké je značky atd. Než se pustíte do jeho úpravy či opravy, rozmyslete to 3x!!! Hlavně do něj nevrtejte, nepilujte, neřežte, dokud nebudete o původu něco vědět, Může se totiž stát, že ho tím znehodnotíte jak zvukově, tak sběratelsky. Je docela bolestivé potom vidět třeba Ludwig s vyvrtanými extra otvory, nebo s neoriginálními díly, když ty originální, jsou nenávratně ztraceny! Díky za pochopení!

 

LUDWIG Supersensitive 6,5x14 serial. číslo 138613, cca z r. 1964-65

Ráfky jsou mosazné, korpus Ludalloy, knoflíkové tlumítko.

  

Trošku raritní LUDWIG Super-sensitive 6,5x14". V modro-zeleném znaku je výr. číslo 750111, což naznačuje, že je to jeden z prvních s tímto B/O znakem, cca z r. 1969. Mechanika struníku je však stále ještě ze 60tých let.

 Tento Luwig Super-sensitive 5x14" je trochu opačným případem výše uvedeného. Má ještě Keystone badge se s. č. 715514, ale mechanika je tu novější ze 70tých let. Dá se předpokládat, že oba byly vyrobeny přibližně ve stejnou dobu (1969).

 Ludwig Supersensitive 5x14 v tepané verzi je o více jak 10let mladší než předchozí, tedy cca z r. 1981-82. Zde chybí tzv. snare guards, chránící složitý mechanismus struníku.

 Ludwig 6,5x14 Supersensitive z období cca 1981-83, tentokrát s bronzovým korpusem.

 

 PEARL IAN PAICE Signature mod. 6,5x14                                 

Ocelový korpus,10 trubičkových mušlí, kontramatice na ladících šroubech, vnitřní tlumítko, classic struník

Ddrum Carmine Appice 5x14. Hezkej, ale nic pro mě...

 

 

ZT-Drum 7x14 Keller Maple: Javor. korpus, ráfky 2.3 ocel, obyč. mechanika ale solidní hutnej zvuk!!!

 LUDWIG Black Beauty

Historie modelu Black Beauty začíná někde v r. 1919-20 kdy firma Ludwig začala nabízet bubínek s mosazným korpusem v povrchové úpravě „gunmetal“ s pozlaceným hardwarem a šesti trubičkovými mušlemi. Buben byl negravírovaný a říkalo se mu Inspiration Model.

Korpus byl svařovaný ze dvou kusů válcované mosazi s prolisem a vyráběl se v rozměrech 4x14; 5x14; 6.5x14; 4x15; 5x15; 6.5x15. Někdy v letech 1919-1922 firma začala nabízet některé z těchto bubnů s gravírováním(rytím) ve třech různých vzorech ornamentů.

Kolem r. 1922 se již bubínky nazývaly De Luxe a měly 8 trubičkových mušlí.

Název Black Beaty se objevil až v katalogu v r. 1932, přičemž od r.1928 tento název používala firma Slingerland pro své top bubínky. V r. 1935 firma Ludwig slavila 25 výročí a při té příležitost vyrobila model Silver Anniversary, který měl již mušle typu Imperial a korpus z jednoho kusu mosazi. Produkce Black Beauty skončila někdy v roce 1940.

Výroba bubínku Black Beauty byla obnovena až v r. 1979 a byl nabízen v rozměrech 5x14 a 6.5x14 ve verzi Supraphonic nebo Supersensitive se strojovým gravírováním nebo bez. Hardware byl pochromovaný. Korpus byl jeden kus bezešvé mosazi nebo bronzu. O tomto se vede diskuze, neboť firma nedělala vzhledem k velice podobným vlastnostem těchto dvou materiálů,žádný rozdíl.

Do dnešních dnů se vyrábí model Black Beauty v několika provedeních s rozměry 3.5x14; 5x14; 6.5x14 s chromovaným či s mosazným hardwarem, s lisovanými nebo odlévanými ráfky, trubičkovými nebo Imperial mušlemi a struníky typu P-85; P-86Millenium a P-70Supersensitive. Korpus je mosazný, hladký nebo tepaný(Hammered). Při různých příležitostech se objevuje také limitovaný počet gravírovaných bubínků. Gravírování těchto bubnů se také věnují některé „custom“ firmy, nebo jednotlivý sběratelé.

Měl jsem v ruce několik různých kusů Black Beauty a všechny byly dobré zvukově a hlavně vypadají velice klasicky vkusně.

 

Inspiration Model  1919-1920  6 trub. mušlí  spirál vzory rytí

 

Deluxe Model        1920-1925  8 trub. mušlí  spirál vzory rytí

 

Deluxe Model        1926-1927  10 trub.mušlí  lístečky 12x

 

Deluxe Model        1928            10 trub.mušlí  lístečky 12x

 

Deluxe Model        1929-1930   10 trub.mušlí  lístečky6x okvětí4x

 

Black Beauty          1932-1934   10 trub.mušlí  lístečky6x okvětí4x(zakulacené nebo hranaté)

 

Black Beauty          1935             8 Imperial      lístečky6x okvětí4x(zašpičatělé)

 

Black Beauty          1936-1940    8 Imperial      lístečky6x okvětí4x

 

Black Beauty          1979-1981   10 Imperial     lístečky6x okvětí4x(strojově nebo bez)  P-85P;P-70

B/O badge

 

Black Beauty          1988-1991   10 Imperial     negravírované   P-85; P-86; P-70

Keystone badge

 

Black Beauty          1991-nyní    10 Imperial; trub. mušle   různé gravírování  různé typy struníku

Velký Keystone

Zde BlackBeauty Super-sensitive(struník P-70), ser. číslo 1566563, tedy cca rok 1978-79.

 Ludwig Blackbeauty 6,5x14 současné produkce (2021) má již struník typu P-88, gumové podložky mušlí, postrádá vnitřní tlumítko a B/O znak nenese seriové číslo.

 Do třetice Ludwig BlackBeauty 6,5x14 někde z 90tých let min. století, jak napovídá velký keystone (Monroe) badge s. č.3423298.

 Ludwig BlackBeauty ručně gravírovaný J. Aldridgem(sign. uvnitř korpusu), zřejmě z konce 20. století. Dodáno s kufrem.

 Toto je Ludwig BlackBeauty pro mě neznámého původu, s gravírováním hada. Pojmenoval jsem si ho Snake-Fake, protože nejsem schopen rozpoznat jeho původ...

Pearl 5,5x14 Limited edition 50 Anniversary. Vyrobeno bylo 1946ks, korpus je z jednoho kusu javoru

Ludwig 5x14" Brass edition Goldplated S/N 0288

SONOR Phonic D508,(cca 1983) korpus 8x14"z FeMn oceli. 

Ludwig Supraphonic 5x14 cca z r. 1966 jako můj workhorse je trochu "bastl", protože je zjevně vyměněno tlumítko(původně páčkové) a také struník je tu novější P-85. Blánu jsem nechal starou ojetinu Remo, je na ní vidět obrys peněženky, která sloužila předešlému majiteli jako tlumení. Zvukově to ale funguje!

Takto vypadají vedle sebe bratři v chromu, Pearl Jupiter C.O.B. Vlevo 5"x14", vpravo 6,5"x14". Oba ve stoprocentním, original stavu.

 SPAUN 13x6,5

 DW BRONZE

 HAYMAN Vibrasonic

Tenhle bubínek vlastním už roky a pochází z Anglie kde byl vyroben mezi lety 1969 až 1973. Je na něm vše originální kromě vrchní blány. Korpus je z javorové překližky(4 vrstvy) se zesilujícími prstenci(8 vrstev). Vnitřek korpusu je nastříkán polyuretanovým lakem bílé barvy. Vně je fólie v modré metalické barvě. Rozměr je 5.5x14".  Mechanismus struníku je jednoduchý, hodně podobný jako Ludwig P-83. Ladící šrouby nejsou jako dnes běžně používané čtyřhrany, ale šrouby se zářezem. Vnitřní tlumítko s páčkou ovládání ve tvaru basebalové pálky.Tenhle bubínek mi asi zůstane navěky, protože jeho zvuk je prostě nádherný! Asi nejlepší z dřevěných, s jakým jsem se setkal(porovnání snese snad jen Ludwig Rock/Concert).

 

 

Ludwig Acrolite 70's 

Ludwig Acrolite 80's

 

Ludwig Supra 6,5x14 70's  Na takový hrával John Bonham. Zahrál jsem si na něj taky, ladění mi trvalo cca 3min. Nemá chybu

Toto je můj osobní Ludwig Supraphonic 5x14 B/O 1129918 cca z r. 1974 Tento Supraphonic 5x14 B/O 2207673 pochází cca z r. 1981 a na korpusu je typické "akné", tedy koroze chromu.

 Supraphonic 5-x14 současné produkce má stejný korpus(Ludalloy), keystone bez čísla a struník P-88.

 

 

 

Pomůcky k ladění bubnů

Je mnoho výrobců kteří nabízejí výrobky určené k ladění bubnů.

Upozorňuji, že žádný z těchto produktů neslouží jako náhrada za lidské ucho! Dá se říct že tyto pomůcky pomohou se přiblížit a jsou to poučné nástroje pro někoho, kdo nemá mnoho zkušeností s laděním.

Máme zde v zásadě dva typy těchto nástrojů. Ten první se používá na ladících šroubech při jejich utahování a je přednastaven na požadovanou úroveň pnutí. Tím je řečeno, že nástroj indikuje, pokud je dosaženo nastavené úrovně, buďto zobrazením na stupnici, nebo kliknutím(cvaknutím).

Přestože oba druhy měření vyžadují aby pnutí u každého lad. šroubu bylo stejné, skutečnost, že každý ladící šroub jde utahovat hůře či lehčeji, může být problémem. Je zřejmé, že tento faktor ovlivní čtení naměřeného, při snaze o vyladění.

Druhým typem jsou pomůcky umísťované přímo na blánu bubnu. Jsou schopny změřit pnutí blány na místě v okolí každého lad. šroubu, nebo uprostřed blány, pro celkovou hodnotu napnutí. Tyto přístroje jsou nápomocné, pokud chceme dosáhnout stejného napnutí na každém lad. šroubu, ale musí se pokaždé zvednout z blány a opět položit u dalšího šroubu a to několikrát, aby se dosáhlo stejných hodnot. Je dobré si naměřenou hodnotu zapsat a to pro každý buben a každou blánu, pokud chceme bubny mít naladěné vždy tak,jak si představujeme.Toto je vhodný nástroj, pokud chceme vyměnit blány třeba před vystoupením, a co nejrychleji dosáhnout zpět požadované ladění. Každopádně, já používám také vždy tento přístroj(hodiny), ale jemné doladění je vždycky věc poslechu. Nedá se tedy použít jako náhrada lidského sluchu.

 

Ludwig HandHammered Brass.

Formule 1 mezi snary!

 

Slingerland G. Krupa SoundKing 6,5x14

 

COB(chrom. mosaz) Naprostá klasika!!!

 

Ludwig Supersensitive 6,5x14 Pre-serial COB

To zn.: vyrobeno cca 1959-62, pochromovaný mosazný korpus!

Tama Trackmaster K. Aronoff Sign.

Mosaz. korpus+Mosaz. ráfky!Trošku zlobivej bubínek.

Tentýž model ale z r. 2020 je již celý poniklován.

Black Beauty 6.5x14 Engraved

70's Black Beauty Supersensitive 5x14

 Ludwig Rock/Concert 5x14    

Ludwig Supra 6,5x14 Reissue    

 

Slingerland Festival z pol. 70tých(ráfky StickSaver) Problémem může být, když na něj chceme umístit mikrofon na klipsně!

   

Africký mahagon

Ludwig Supersensitive 75. Anniversary Engraved Brass

Arbiter AT(Advanced tuning) je trochu zvláštní bubínek, ladí se jedním šroubem na každé obruči. Korpus je nevrtaný(kromě ventilace).

Ivor Arbiter, mechanik hud. nástrojů a inovátor, se zabýval alternativním způsobem ladění bubnů již od r. 1975.


Slingerland Student model

Supraphonic 60' (Ludalloy)

TAMA Rockstar DX  cca 1988-90

 

LUDWIG Black Beauty 6,5x14 B/O 2214400 tedy cca rok 1980-81

 

LUDWIG 5x14 Classic Maple Vintage Black Oyster

 

Zde v součastnosti vyráběný Ludwig Classic Maple v krásné povrchovce Oliv Pearl

 

Ludwig Supraphonic Anniversary

   Tama Rockstar 5,5x14 COS. Byl to můj workhorse v 90tých letech 

TAMA Superstar 8x14 cca r. 1980

Na takový prý hrával Dave Grohl ve sk. Nirvana

 Ludwig LB 401 Superbrass (r. výr. 2019), moderní pojetí Super-Ludwig ze zač. 60tých let.Ludwig LB 403 Superbrass je jeho větší brácha a vypadá impozantně!

 TAMA Artwood Maple 5x14 cca 1990. Ještě poctivý Made in Japan

TAMA Artwood Birch 6,5x14 cca 1986-87

 Tama mod. PM 316. Bubínek je cca 30 let starý, ale tento se nachází ve stavu zcela nového.

 WFL (W.F. Ludwig) 5x14 Metal Concert cca r. 1940-41. Ještě s původními kůžemi...

 Tento bubínek se objevuje pouze v katalogu fy WFL pro r. 1941

 Premier Heavy rock nine 14x9" cca r. 1987-90. Zvláštní hybrid korpus z mosazi, uvnitř březová překližka, na hranách vytlumená plstí.

 Od r. 1990 již nemá tento model vnitřní korpus z březové překližky, a také má již jednoduchý systém struníku.

 Ludwig 8x14 Classic Maple z nedávné produkce. Korpus je 7vrstev amer. javoru, povrch Ebony Macassar.

Velmi hezký Ludwig Classic Maple 5x14 v povrchovce Rose Marine Pearl z r. 2021. Zvláštností jsou mušle Imperial, které se instalují na bubny s kovovým korpusem.

 Tento Ludwig je nazván "BrassBeauty" a byl vyráběn v limitovaném počtu pro obchod Drumcenter of Portsmouth cca v r. 2018. Je to krasavec.

 Pearl DC1465 je signovaný model D. Chamberse. V této podobě se již nevyrábí, jeho zvláštností je oboustraný mech. struníku. Nejen hezky vypadá, ale i dobře zní.

 Ludwig Hammered Bronze cca z r. 1990 zbastlený(upgrade) výměnou mechanismu struníku P85 za současný P88.

 Ludwig model L402KY má Ludalloy korpus a pochází z r. 1984, neboť má již velký Keystone badge, ale s nápisem Chicago. Tedy těsně před stěhováním výroby do Monroe v Severní Karolíně. Písmeno K označuje tepaný korpus, písmeno Y zn. odlévané dvoukanálově ráfky.

 Yamaha SD098 z konce 80tých let má tenký korpus z březové překližky a masivní ale lehké ráfky z hliníku. Patřil v té době k tomu nejlepšímu od Yamahy, a je to zvukově velmi povedený bubínek.

TAMA AW523 je bubínek 3,5x14" tzv. piccollo cca z konce 80tých let.

 DW Collectors 6,5x14 Exotic Sapelle. Hlasitý a otevřený zvuk.

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.