Acrolite LM 405 vs. Supraphonic L 402

29.09.2020 12:42

K dalšímu porovnání jsem si vzal Ludwig Acrolite 6,5x14 Reissue z r. 2019 a Ludwig Supraphonic 6,5x14 z r. 1980. Oba bubínky mají korpus z hliníkové slitiny, přičemž korpus Supra je pochromován. Acrolite má mechanismus struníku P-88, 10 mušlí typu"Bow-tie", Supra má klasický struník P-85, a 10 mušlí "Imperial" a navíc vnitřní tlumítko s kterým jsem ale během porovnávání nelaboroval. Zajímavostí je, že Acrolite je cca o 30-40 deka těžší...? Na obou byla hrací blána Remo Ambassador, dole na Acro Ludwig reso, na Supra Remo ambassador.

Pokusil jsem se na obou bubnech dosáhnout stejné napnutí blan, ale zvuk byl velmi rozdílný. Možná hrálo nějakou roli to, že reso blána Ludwig(Acro) se mi jeví jako tenčí, lehčí než Remo, a pak také to, že na Supra bylo použito velmi kvalitní strunění Sonor 1418B. Dosáhnout tzv. Sweet spot na Supra bylo mnohem jednodušší, pokud byla reso blána méně utažená, to zn., že mezi hrací a reso byl větší rozdíl naměřený na lad. hodinách. Zvuk Supra byl potom krásně vřelý, břichatý. Na Acro bylo třeba reso blánu více utáhnout, a i přesto byl jeho zvuk práskavější, více kovový, celkově trochu obtížnější bylo dosáhnout jakési vyváženosti. Nakonec bylo na obou bubnech naměřeno cca stejné napnutí na hrací bláně, ale spodní blány byly napnuty dost rozdílně. Dá se říci, že mezi těmito dvěma "bratry" je větší diference v barvě zvuku, než mezi původními a lehčími Supra 5x14 a Acrolite 5x14. Oba jsou ale typické Ludwig, tak jak bych si to asi představoval, snad tedy stačí si pohrát s osazením blan na Acro, který mi zůstane ve sbírce.

   

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.